BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Soerendonk – Budel – Achelse Kluis – Leenderstrijp

Het weer beleef maar uitstekend en zeer goed voor fietstochtjes. Dus zijn we weer op pad gegaan. Deze keer richting Soerendonk en Budel, in het zuiden van Brabant, dicht tegen de belgische grens.

Vanuit Recreatiepark Slot Cranendonk vertrokken we. Het idee was om bij terugkomst een hapje te eten in het restaurant aldaar. Dat bleek anders te lopen, maar dat zie je later.

De route voerde ons eerst ten oosten van Soerendonk langs. Al snel kwamen we door Budel. Kort na Budel-Schoot gingen we de belgische grens over en kwamen we door Hamont. Hier hebben we een kop koffie gedronken met een stukje vlaai.

We vervolgden de route naar Achel en daarna de Achelse kluis. Hier staat de Sint-Bendedictusabdij, ofwel de Achelse Kluis, waar de monniken bier brouwen, de Achelse trapist.

We hebben hier een soepje gegeten, geen bier gedronken helaas, ik moest nog rijden. Bij de abdij is ook een winkel met heel veel soorten trappist. Hier hebben we twee grote flessen Achel trappist gekocht, meer konden we eigenlijk niet meenemen op de fiets.

Onderweg hebben we nog een korte stop gemaakt langs de Strijper Aa, een kanaaltje.

De Strijper Aa

Teruggekomen bij de auto wilden we in het restaurant wat gaan eten. Net op dat moment verliet het personeel het pand en sloot het af. Het was maar tot 17:00u geopend. We zijn toen toch maar richting huis gereden en zijn onderweg gaan eten bij het restaurant Nederheide bij de Stippelberg in De Rips. Een prima alternatief.

Mijn rit in Cyclemeter!

Plaatsen: Soerendonk, Cranendonk, Budel, Budel-Schoot, Hamont (B), Achel (B), Rodenrijt (B), Achelse Kluis (B), Leenderstrijp

Knooppunten:
04 – 58 – 01 – 09 – 80 – 02 – 223(B) – 542(B) – 568(B) – 541(B) – 563(B) – 564(B) – 218(B) – 217(B) – 36 – 56 – 54 – 59 – 05 – 04