De wintertoertocht van de TOS stond voor de deur. Dat is er eentje die ik sowieso moet meedoen, het is bij mij om de hoek, dus geen reden om thuis te blijven. Ook het weer was goed, het was droog en de paden waren heel goed te berijden.
Dus lekker vroeg ingeschreven en op pad voor de route van 55 km. Eerst een stuk door het Sint Tunnisse bos, vervolgens de Quayweg over naar de bossen bij Mill, de Molenheide. Bij terugkomst daarvan kwam ik in een klein bosje vlakbij de Wanroijse Bergen een groep motorcrossers tegen, voor de zoveelste keer dezelfde groep. Bij thuiskomst hoorde ik dat er een dodelijk ongeluk met een motorcrosser gebeurd was op de Noordstraat bij Wanroij, nog geen 5 minuten van mijn ontmoeting met deze motorcrossgroep. Blijkbaar is de zondagochtend voor één van deze crossers fataal afgelopen, een vreemd idee dat dat zo kort na mijn ontmoeting is gebeurd.
Ik heb de route vervolgd wederom door de Sint Tunnisse bossen naar Landhorst. Deze keer was daar de pauzeplaats ingericht in de kantine van de plaatselijke voetbalvereniging. De route ging verder, opnieuw door het Sint Tunnisse bos. Dit bos heeft voor mij niet veel geheimen meer, maar wel leuk om andere, alternatieve routes te fietsen, in plaats van telkens hetzelfde.
Een beetje jammer is dat de tocht ook over de oude vuilnisbelt bij de Vlagberg gaat. Dit gebied is finaal kapotgereden door wildcrossers en is daarom op sommige plekken gewoon ronduit gevaarlijk. Hele diepe sporen waardoor je heel ongelukkig ten val zou kunnen komen. Na deze vuilnisbelt is het wel klaar en was de route voorbij. Ondanks alles wel lekker gefietst.