BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Rondje Schinnen – Sittard

Vanmiddag hebben we een bezoek aan de Alfa bierbrouwerij op het programma staan. We gingen er vanuit dat het vandaag een wat mindere dag qua weer zou zijn, maar het blijft maar mooi. Dus hebben we de ochtend goed besteed en een korte fietstocht gemaakt.

Vanuit Schinnen gingen we nu in noordelijke richting. Sittard was ons eerste doel. Vele jaren geleden zijn we een keer in Sittard geweest. Nu wilden we er weer een kijkje gaan nemen. Opnieuw via prachtige fietspaden en rustige wegen fietsten we door het Limburgse landschap. Met vele mooie uitkijkjes.

Via Amstenrade en Doenrade gingen we richting de duitse grens. Bij Hillenberg gingen we de grens over en fietsten we door het bos bij het Tüdderner Fenn, langs de Rodebach op. Na Tüddern kwamen we Nederland weer binnen. Sittard ligt zo dicht bij de grens dat het nog maar een paar kilometers was tot we in het centrum van Sittard waren.

Aangekomen in Sittard hebben we de fiets geparkeerd en hebben we een kruimelvlaai gegeten bij Dods Food op de markt. Daarna zijn we even door de winkelstraat gewandeld en hebben we bij Bufkes Sittard heerlijke gesmeerde broodjes voor op de vuist gekocht.

Na ons bezoek aan Sittard vertrokken we weer terug naar Schinnen. We maakten ons klaar voor het bezoek aan de Alfa brouwerij, 100 meter van ons appartement. Dat was erg handig, zeker voor de terugweg.

Plaatsen: Thull, Amstenrade, Doenrade, Hillensberg, Wehr, Tüddern, Sittard, Munstergeleen, Windraak, Puth, Schinnen.

Knooppunten: 24 – 34 – 66 – 52 – 45 (D) – 39 (D) – 46 (D) – 31 – 34 – 32 – 69 – 65 – 89 – 36 – 88 – 87 – 24