BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Klarenbeek – Voorst – Twello

Vakantie. Deze keer hebben we een midweek B&B De Hooijlanden in Klarenbeek geboekt. De komende dagen staan in het teken van fietstochtjes. Vandaag dag 1, de reis naar Klarenbeek via Kilder.

Na aankomst in Klarenbeek hebben we de spullen uitgeladen en zijn we bijna direct met de fiets vertrokken voor een eerste fietstochtje. In Klarenbeek hebben we bij de Plus een broodje met wat fris gekocht en die hebben we op een bankje aan de rand van Klarenbeek gegeten en gedronken. Daarna ging de route richting Voorst.

We verlieten Klarenbeek en fietsten door het bosgebied Beekzicht, ten noorden van Voorst. Al snel kregen we de IJssel in zicht. Daar gingen we over de dijk, een autovrij gedeelte, wat voor fietsers erg prettig is. We zagen een bankje met het uitzicht over de IJssel. Stoppen dus.

We vervolgden onze weg langs de IJssel naar Deventer. Daar aangekomen bleven we een de westkant van de IJssel en besloten we niet Deventer in te gaan. We fietsen door het plantsoen Worp. Even sloegen we de verkeerde weg in, maar gelukkig waarschuwt de fietsapp van Fietsknoop tijdig dat de route niet meer klopt. Omdraaien dus en de route weer oppakken, verder over de dijk. Even later sloegen we linksaf en lieten we de IJssel achter ons. We gingen richting Twello. We fietsen door een mooi gebeid, waar echter veel agrarische activiteiten waren. Dat kan echter gezegd worden over veel landschapppen in dit gebied. Het was zo nu en dan ook goed te ruiken.

In Twello hebben we nog even op een bankje gezeten. We koopten dat er ergens een terrasje open was, maar het was maandag en dan zijn de meeste horecazaken gesloten. Zo ook in Twello. Dan maar weer even de Albert Heijn in en iets van versnaperingen halen.

Het laatste gedeelte van de route liep opnieuw door vele agrarische landerijen. Nog even door Wilp-Achterhoek en we kwamen weer terug bij de B&B.

Plaatsen: Klarenbeek, Appen, Gietelo, Voorst, Steenenkamer, Deventer, Twello, Wil-Achterhoek

Knooppunten: 68 – 46 – 31 – 05 – 37 – 49 – 17 – 16 – 61 – 14 – 48 – 56 – 12 – 74 – 73 – 72 – 89