BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Radio Kootwijk

Dag 3 van de vakantie. Na wat onstuimig weer gisterenavond was het weer wat veranderd. Meer bewolking, maar als de zon erdoor kwam was het meteen weer drukkend warm. Vandaag stond Radio Kootwijk op het programma. Een markant gebouw midden op de Veluwe waar wat allebei eens van dichtbij wilden zien.

We vertrokken richting Beekbergen. De weg er naartoe was wel erg druk, veel autoverkeer. Aangekomen in Beekbergen hebben we bij Bakkerij Zoet een koffie met een appelgebakje genuttigd.

Vanuit Beekbergen gingen we naar Hoederloo. We kwamen langs meerdere vakantieparken en campings. We waren nu echt op de Veluwe, althans, het recreatieve gebied. Het fietspad was hier prachtig. Mooi aangelegd en lekker glad beton. Het liep door bosrijk gebied en kwamen later uit op een gebied met zandverstuivingen en heide. Hier werden we op borden gewaarschuwd voor zonnende adders. Op een bankje uitkijkend over de vlakte hebben we even gerust en een fruitsalade gegeten.

Op een gegeven moment zagen we in de verte Radio Kootwijk al liggen. Korte tijd later bereikten we het majestueuze gebouw. Prachtig, magisch.

Hier hebben we onze krentenbollen gegeten en wat gedronken. We zijn nog even om het gebouw heen gefietst en zijn we verder gegaan richting Apeldoorn. Over mooie fietspaden door heerlijke bossen. In Apeldoorn aangekomen zijn we nog even in het Sprengenpark gaan zitten en de tweede fruitsalade opgepeuzeld. Daarna Apeldoorn in. We hebben de fietsen geparkeerd in de fietsstalling Paslaan. Toen wat winkels gekeken, natuurlijk weer kleren gekocht en een bierthe op het terras van Guusje gedronken. Dan nog meer gewinkeld en uiteindelijk een hapje gegeten bij Hotel et Le Café de Paris. Heerlijk.

Daarna was het weer tijd om naar ons huisje te fietsen. Een heerlijke, ontspannen dag.

Plaatsen: Klarenbeek, Lieren, Beekbergen, De Krim, Hoederloo, Radio Kootwijk, Apeldoorn, De Kar

Knooppunten: 68 – 75 – 96 – 95 – 94 – 93 – 92 – 69 – 12 – 02 – 13 – 14 – 15 – 44 – 19 – 40 – 41 – 42 – 98 – 39 – 59 – 60 – 41 – 55 – 30 – 70 – 40 – 89