BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Rondje Land van Cuijk met picknick

Vandaag zijn we weer met Gerard en Marjanne op pad geweest. De verrassing was dat de navigatie deze keer niet in mijn handen lag. Even wennen, maar loslaten. En dat ging heel goed. Het navigeren door Gerard was ook helemaal prima, Gerard had een route uitgezet bennen het Land van Cuijk, via Ledeacker, Rijkevoort en Haps. Tussen Rijkevoort en Haps was onze eerste stop, aan de Spiekweg, vlak naast de A73.

Daar werd de koffie gedronken en cake gegeten. Daarna fietsten we door Haps, onder de A73 door en langs Cuijk op. Aangekomen in Sint Agatha hebben we een plaspauze ingelost bij het Klooster Sint Agatha. Daar is een prachtig terras waar we wat hebben gedronken en genoten van het zonnetje en de tuin. Dat plekje was nieuw voor ons.

De route ging verder naar Oeffelt en daarna naar De Vilt bij Beugen. Tijd voor de lunch. En dat was de grootste verrassing van Gerard en Marjanne. Aan een picknicktafel bij De Vilt hebben Gerard en Marjanne laten zien wat ze allemaal hadden voorbereid. En dat was niet niks. De tafel werd volgezet met allemaal heerlijke hapjes, sappen en vruchtenbowl. In één woord fantastisch. Daar kan geen luxe terras tegenop. Het was genieten.

Na een ruime rustpauze gingen we verder. Langs de Maasdijk en door het maasheggengebied ging de route naar Boxmeer. Daar zijn we de Loerangelsestraat ingegaan en land de Maas op naar Sambeek. Na Sambeek kwamen we in het bekende Brabantse landbouwgebied, met lange rechte wegen. Na Stevensbeek kwamen we langs het Duivenbos en Camping De Twist. Daar zijn we even kort van het zadel gegaan en weer verder gefietst.

Net na Westerbeek nog even een bankje gepakt en vervolgens door het Sint Tunnisse bos terug. Aangekomen bij Gerard en Marjanne hebben we deze heerlijk dag samen afgesloten met een drankje en de broodjes die we nog over hadden van de lunch. Het was weer een dag met een gouden randje.

Plaatsen: Sint Anthonis, Ledeacker, Rijkevoort, Haps, Cuijk, Sint Agatha, Oeffelt, Beugen, Boxmeer, Sambeek, Stevensbeek, Westerbeek