BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Mechelse Heide – Zutendaal

Op weg naar ons volgende vakantieadres in Zuid-Limburg hebben we weer een tussenstop gemaakt om een fietstocht te doen. Met het weer van tegenwoordig moet je de momenten goed plannen, want voordat je het weet komt er weer een lange periode van regen. vandaag zou het nog goed zijn (droog) en wilden we het niet alleen maar een reisdag maken. Dus zijn we van onze route naar het zuiden afgeweken en hebben we de auto vlakbij Maasmechelen geparkeerd. Daar hebben we de fietsen gepakt voor een rondje door de Belgische Kempen.

Het eerste gedeelte viel wat tegen. Ik had meer natuurlijke omgeving verwacht, maar we fietsen vooral langs doorgaande wegen. Zo nu en dan volgende we een mooi fietspad, maar dat was beperkt.

Later in de route werd het beter. De fietspaden waren mooi en autoluw. Aanvankelijk hadden we een route van iets minder dan 30 km gepland, maar bij een rustpauze besloten we toch om nog een extra rondje eraan te plakken. Met dit extra stukje kwamen we ook in de buurt van Landalpark Mooi Zutendaal. Bij het boeken van onze vakantie hebben we dit park ook overwogen, maar het was hem niet geworden. Toch wilden we even kijken hoe het park erbij lag. En dat was alles behalve een teleurstelling. Het park zag er erg leuk, rustig en vriendelijk uit. En de horeca was ook open, dus hebben we daar op het terras een lekker soepje gegeten.

Daarna was het nog zo’n 10 km terug naar de auto. Vlak voordat we de auto bereikten kwamen we nog langs een prachtig stuk fietspad met een mooi uitzicht over de omgeving. Er waren groten verschillen, links keek je uit over mooie natuur, rechts zag je in de verte de schoorstenen en rook van Chemelot. Aangekomen bij de auto vervolgden we onze reis naar Landalpark De Waufsberg bij Noorbeek.

Plaatsen: Maasmechelen, Wiemesmeer, Zutendaal, Bessemer, Hoven

Knooppunten: 61 – 60 – 551 – 565 – 535 – 534 – 251 – 64 – 532 – 62 – 252 – 550 – 61