BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Zwarteweg – Groesbeekseweg vanuit Sint Anthonis

Deze keer heb ik ervoor gekozen om op de donderdag na het werk een rondje te gaan fietsen. De woensdag kwam niet zo goed uit. Het weer was nog steeds erg warm, hoewel het er achter het glas niet zo naar uit zag. Dus had ik mijn onderhemd aangedaan, wat iets teveel bleek te zijn en daarom heb ik die bij de pauze maar uitgedaan.

Omdat ik al een tijdje geen klimmetjes meer had gedaan leek het me een goed idee om richting Groesbeek te gaan. De route had een paar kleine klimmetjes die voor mij niet nieuw zijn. En vielen ze mee? Nou, eerlijk gezegd niet. Ik moest er flink voor werken, maar bij thuiskomst vergeleek ik de tijden met eerdere ritten en toen bleek dat het allemaal nog niet zo slecht was.

De klim van de Holleweg/Neutraleweg tussen Milsbeek en Grafwegen is een leuke klim. Niet te zwaar, niet te lang, prima dus. Daarna volgde de klim van Klein Amerika. Die is wel even pittiger, maar ook die heb ik uiteindelijk kunnen bedwingen. De laatste klim is dan de Knapheideweg in Groesbeek. Even doorbijten, maar goed te doen.

Het zware werk zat erop, nu was het een kwestie van doorfietsen naar huis. Onlangs had ik gelezen over het Hapshuis in Haps. Bij het plannen van de route bleek dat er niet erg van vandaan langs zou komen, dus heb ik de route iets verlegd en het plan opgevat om hier mijn pauze te houden. Ik heb het gevonden en even heerlijk gerust in de schaduw.

Daarna was het nog maar een klein stukje naar huis, wat echter wel iets anders was gepland dan een eerdere routes. Een beetje afwisseling is altijd leuk.

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2026 BasRam

Thema door Anders Norén