BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Rondje Natuurgebied Maashorst vanuit Sint Anthonis

Mijn tweede wielrenrit van het jaar. Eerst maar weer wat rustig opbouwen en niet meteen een lange rit maken. De fiets is na de servicebeurt nog een keer terug geweest bij de fietsenmaken omdat de voorrem, die vervangen is, nog wat lucht in de leiding had. Nu werkt het perfect.

Deze eerste rit ben ik wat later in de ochtend begonnen omdat het vroeg nog wat koud was en het wat mistig was. De mist wilde niet echt optrekken, dus dan toch maar vertrokken richting Wanroij en Mill. Een windjackje was niet overbodig, maar blote benen was geen probleem.

Na wat slechte fietspaden tussen Mill en Langenboom ging de route naar Zeeland (NB) en vervolgens door het natuurgebied De Maashorst. Mooi om te fietsen, maar voor een wielrenrit is het niet echt geschikt. De fietspaden zijn erg mooi, maar met veel recreatie verkeer, fietsers en wandelaars. Daar zijn deze paden ook voor bedoeld, als wielrenner kun je deze beter vermijden, dat is voor iedereen beter. Aan het einde van het fietspad volgde ook nog een stuk onverhard. Het was te doen, maar ook niet de bedoeling.

De rest van de route gaat vooral langs de grotere, rechte wegen. Dit is de tweede keer dat is deze route fiets, maar waarschijnlijk ook de laatste keer. Ik ben wel blij dat het voorjaar is begonnen en de wielrenner weer wat vaker uit de schuur gehaald kan worden. Dan kan er ook weer aan de conditie worden gewerkt, die moet nog wel wat beter worden.

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2026 BasRam

Thema door Anders Norén