BasRam

Met o.a. de mooiste MTB-tochten, Racefiets en Recreatieve Fietsroutes

Schinnen – Meerssen – Valkenburg

Een nieuwe dag, een nieuwe fietstocht. We hadden er niet meer op gerekend want de weerverwachtingen waren niet al te best. Maar toen we op de weer apps keken bleek dat het toch nog een droge dag zou worden. Dus pakten we de fietsen en gingen weer onderweg.

Toen we afgelopen dinsdag door Meerssen kwamen vonden we het een heel leuk plaatsje. Leuk genoeg om nog een keer als doel te hebben. Dus heb ik een route gepland, natuurlijk via het knooppuntennetwerk, naar Meerssen. Ook Valkenburg is altijd een mooi doel, dus dat was de tweede plek waar we een rustpauze zouden doen.

De route naar Meerssen liep vlak langs Maastricht-Aachen AirPort op. Daar konden we zien dat er nog veel nieuwe industrie- en kantoorgebieden naast de luchthaven worden gerealiseerd. Niet het mooiste om te zien, maar onvermijdelijk. De economische groei is vooralsnog niet te stuiten. Hopelijk blijft het grootste gedeelte van het Zuid-Limburgse heuvellandschap geschoond van deze ontwikkeling.

In Meerssen hebben we onze fietsen geparkeerd en zijn op het terras van bistro Preuf gaan zitten en bestelden een kop koffie en natuurlijk een Limburgse vlaai.En wat schetst onze verbazing, toen we net de bestelling hadden gedaan verschenen de collega van Ine en haar man op het terras. Natuurlijk hebben we hun uitgenodigd en volgde er opnieuw een gezellig gesprek.

Hierna zijn we nog even door Meerssen gewandeld, waarna we de fiets weer hebben gepakt en naar Valkenburg zijn gefietst. De route ging ook weer langs camping Het Geuldal. Via Houtem kwamen we in Valkenburg terecht. Daar hebben we geluncht op het terras van Brasserie America. Een heerlijke uiensoep met roquefort.

Na wat te hebben gewinkeld zijn we teruggefietst via Schimmert en Nuth. In Schimmert hebben we nog wat in de Coop gekocht.

Teruggekomen in ons appartement konden we terugkijken op wederom een mooie en gezellige fietstocht. Helaas was het nu toch echt weer tijd om de koffers te pakken. De volgende dag vertrokken we weer naar het Brabantse. Maar wat hebben we genoten van Limburg, het appartement, het weer en het fietsen. En niet te vergeten het gezellige bezoek. Wanneer gaan we weer?

• Google Maps
  • Cyclemeter
  • Strava

Plaatsen: Thull, Schinnen, Spaubeek, Genhout, Ulestraten, Genzon, Waterval, Humcoven, Meerssen, Rothem, Sint Gerlach, Valkenburg, Haasdal, Schimmert, Helle, Terstraten, Tervoorst, Grijzegrubben, Nierhoven,

Knooppunten: 24 – 87 – 88 – 36 – 37 – 12 – 22 – 21 – 20 – 19 – 105 – 09 – 104 – 64 – 102 – 61 – 40 – 60 – 39 – 60 – 40 – 35 – 62 – 63 – 98 – 95 – 96 – 83 – 87 – 24